wtorek, 28 sierpnia 2018

Tenisówki w ośmiornice i Gwiazda Bascetta

Hej :).

Dzisiaj będą dwie prace, obie w kolorystyce niebieskiej :).

Przygotowuję się do wyprzedaży garażowej, która będzie w najbliższą niedzielę, wczoraj udało mi się ogarnąć wszystko. Tenisówki w ośmiornice powstały właśnie na nią:




Zgłaszam je na wyzwania:

* "Grecka elegancja" w KTM

http://klub-tworczych-mam.blogspot.com/2018/08/paleta-sierpniowa-grecka-elegancja.html

Użyłam 4 kolorów z paletki, wszystkie poza piaskowym. Może nie są idealnie takie same, ale ciemniejsza ośmiornica wyglądałaby mniej korzystnie (przynajmniej tak mi się wydaje), a granat zamiast ciemnego turkusu stąd, że akurat takie buty były w sklepie :P. Mam nadzieję, że mnie to nie dyskwalifikuje.

* "Ahoj, przygodo! na blogu sklepu Zielone Koty

https://sklepzielonekoty.blogspot.com/2018/07/wyzwanie-ahoj-przygodo.html


*************************

Kolejna praca to model origami - Gwiazda Bascetta. Bryła składa się ze specjalnych 30 modułów i jest na bazie dwudziestościanu foremnego, największej bryły foremnej (na każdej ścianie znajduje się "kolec", więc, ścisłej mówiąc, model to dwudziestościan gwiaździsty):




Robiłam na bazie tej samej bryły także gwiazdę Sonobe, ale ta wychodzi dużo bardziej efektownie (i jest trudniejsza, ale to akurat lepiej :P).

Zastanawiałam się kiedyś nad zrobieniem modelu wirusa z origami, bo wiele z nich ma kapsyd w kształcie ikosaedru, tylko nie wykombinowałam jeszcze, jak zrobić płaskie ściany, ale może ktoś już wymyślił jakieś takie moduły.

Przypuszczam też, że jest możliwe złożenie brył o kształcie takim, jak fulereny (kąty w tych origami muszą być takie same, jak pomiędzy wiązaniami węgla, ponieważ zauważyłam, że i w jednym, i w drugim, przy sześciu czubkach gwiazdy lub elementach pierścienia, wychodzi powierzchnia, która nie zagina się w żadną stronę (poza kolcami w przypadku bryły jest płaska [grafen]). Przymierzam się do C60, bo jest najładniejszy (wygląda jak piłka futbolowa) ;).

Gwiazdę zgłaszam na wyzwania:


https://diytozts.blogspot.com/2018/08/34-wyzwanie-zrobione-z-papieru.html



https://szuflada-szuflada.blogspot.com/2018/08/wyzwanie-na-sierpien.html


Dzisiaj jadę na działkę, ale będę tam dalej tworzyć na wyprzedaż :D.

Miłego dnia!

7 komentarzy:

  1. Same fantastyczne rzeczy, tenisówki odjazdowe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna, pomysłowa praca :-) Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY, pozdrawiam i życzę powodzenia :-) Inka-art DT

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka gwiazda to super ozdoba na choinkę :)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu bloga D.I.Y, pozdrawiam i życzę powodzenia - Kamila (KuferPełenSkarbów DT DIY)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaskakujesz mnie za każdym razem :)
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu DIY i pozdrawiam serdecznie, Esme

    OdpowiedzUsuń
  5. Tenisówki naprawdę niezwykłe! Dziękujemy za udział w wyzwaniu Zielonych Kotów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie, ze Cie nie dyskwalifikuje, odcień odcieniowi nie równy, ważne by w pracy wykorzystac 3 kolorki, dziękuję za udział w wyzwaniu Ktm

    OdpowiedzUsuń